Exit

Een klantadviseur is bij Self het eerste aanspreekpunt én het visitekaartje van de organisatie. In regio Den Bosch en Breda zijn dit Stefan Hoogedoorn en Stefan Boeije. Beide Self’ers zijn gestart als ambulant begeleider, maar door hun enthousiasme en gedrevenheid doorgegroeid naar een functie als klantadviseur. Een belangrijke taak, waarbij je de kneepjes van het ambulante vak goed kunt gebruiken. Wat houdt hun werk in en waar liggen de grootste uitdagingen?

De gezichten van Self
Welke werkzaamheden passen bij deze job? Stefan Boeije: “Allereerst krijgen we aanmeldingen binnen via verschillende zorgverwijzers. Denk aan de gemeente, huisarts, school of de ouders. Met deze organisaties heb ik dagelijks contact.”
Stefan Hoogedoorn: “Als klantadviseur ben je als eerste betrokken binnen het zorgplan van een klant. Self maakt gebruik van een nieuw aanmeldsysteem, waarin aanmeldingen per regio bij ons binnenvallen.”
Stefan Boeije: “De hulpvraag is vaak summier beschreven, dus het eerste wat ik meestal doe, is contact opnemen met de betreffende verwijzer om een vollediger beeld te krijgen van de zorgcasus. De volgende stap is contact leggen met de ouders om nog meer informatie in te winnen en een afspraak in te plannen. Vanuit het fysieke intakegesprek en een overleg met een van onze regiebehandelaren is het mijn taak om de juiste Self’er aan de betreffende zorgcasus te koppelen. Hiervoor hebben we speciale profielschetsen opgesteld om de beste match tussen klanten en zorgprofessionals te maken.”
Stefan Hoogedoorn: “Ons streven is om een intake altijd bij klanten thuis te doen. Waarom? ”We willen van jongeren weten of ze dezelfde zorgvraag hebben als dat de verwijzer voor ze heeft opgeschreven. Je krijgt meteen een beter beeld van de thuissituatie, over het algemeen voelen betrokkenen zich iets vrijer om te praten dan aan een kantoortafel en daarnaast is Self niet echt een ‘kantoororganisatie’: we gaan juist ‘het veld’ in.”

Aanmeldpiek en groei
Stefan Boeije: “Op dit moment is er een piek in het aantal aanmeldingen. Dat is een goed teken, want dat betekent dat we goed werk leveren in regio West Brabant Oost (WBO). Wat het werk zo tof maakt, is het contact met veel verschillende mensen. Ik werk met verwijzers, directe collega’s, maar ook met klanten en hun ouders. Er wordt van ons gevraagd dat we snel kunnen schakelen. Het geeft mij een kick als we snel in actie kunnen komen voor klanten die (direct) zorg nodig hebben. Het is daarnaast te gek om de zorgroute uit te stippelen. Het is mooi om te merken dat de lijntjes met andere zorgpartijen kort zijn, omdat we in een mooi zorgpand zitten in Breda. Mede door deze fysieke plek worden we door verwijzers steeds beter gevonden in regio Breda.”

Sinds mei 2023 heeft Self een vestiging geopend in Waalwijk. Stefan Hoogedoorn: “Self is met haar zorgverlening gestart in regio Hart van Brabant en een jaar geleden uitgebreid met een vestiging in regio West-Brabant Oost. Ik ben gekoppeld aan NOB (Noordoost-Brabant), met als standplaats Waalwijk, dat grenst aan deze regio en aan die van Hart van Brabant. We worden ook in deze regio steeds beter gevonden door zorgverwijzers en er ontstaan interessante samenwerkingen. Denk aan projecten met scholen waardoor we de kans krijgen om te laten zien wat we in de zorgwereld waard zijn. We doen wat we zeggen en zeggen wat we doen!”

Interesse in de aanpak van Stefan Hoogedoorn en/of Stefan Boeije, heb je een zorgvraag of wil jij aan de slag bij Self? Neem contact met ons op!

Close
Go top